WEB d'Alà BAYLAC-FERRER

*******

[3.3] Tornar a l'entrada

Tornar o Anar a altres quaderns de textos

Documents

Quaderns

Liceu Ceret

Bilingüisme

Martí

Webs

Premsa

QUADERNS de TEXTOS de català

Liceu de Ceret - 2006-2007

********

T°bilingües català - 2006-2007

+

2° LV català - 2006-2007

Quadern de text consultable a : http/alabaylacferrer.free.fr

**********

T° bilingües català - 2006-2007

x 8 alumnes (3T°S1 ; 1T°ES1 ; 2T°ES2 : 1T°S2 )

(3 LV2 ; 5 LV3 o opció)

(x2 bac escrit ; x6 bac oral)

akinos66@hotmail.com, maxime_16 08@hotmail.fr, rubiopauline@aol.com, dark_sigfried@hotmail.com, carlotta66@wanadoo.fr

Lectura d'obra completa : ? - Tirant lo Blanc, Bromera (bilingües x 8)

el dijous - El crim de l'escriptor cansat LV ?

- El dia que va morir Marylin

- Guerra dels cornuts

- Quan la llibertat s'amagava ? LV ?

dimarts 5 de setmbre 2006 (1h)

- fitxes per emplenar i verificar els horaris

- consells i principis de treball, material (oral) + qüestions orals eventuals

- començat text L'estaca, Llach : introducció

-> pel dj 7/9 : preparar intro de l'Estaca

Dijous 7 setembre 2006 (2h)

- secretari de sessió : Fandino

- verificar els "opció" + demanar a Francesca + demanar manuals Xats 1 i 3

- completar les fitxes

- text l'Estaca : lectura, principis de la introducció

-> aprendre pel dj 14/9

Dilluns 11 setembre 2006 (3h)

- secretari de sessió : Lagarde

- control oral / introducció Estaca : Lagarde

- text l'Estaca : lectura

Dimarts 12 setembre 2006 (4h)

- secretari de sessió : Chenel

- control oral introducció : Rubio

- text l'Estaca : lectura, comentari (estrofes 1 i 2)

-> control escrit dmt 19/9

Dijous 14 setembre 2006 (5h)

- secretari de sessió : Mayer

- control oral 1eres estrofes

- text l'Estaca : lectura, comentari (estrofes )

Dilluns 18 setembre 2006 (6h)

- secretari de sessió : Rubio

- text l'Estaca : acabar comentari -> control escrit dj 21/9

Dimarts 19 setembre 2006 (7h)

- secretari de sessió :

- control oral :

- text l'Estaca : escolta, conclusió

Dijous 21 setembre 2006 (8h) control escrit

- text l'Estaca : Redacteu una presentació comentada del document, seguint un pla ordenat i sense oblidar la introducció, ni la conclusió.

Dilluns 25 setembre 2006 (9h)

- secretari de sessió : Trilhà

- quadre de conjugacions

- text començar La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : introducció

Dimarts 26 setembre 2006 (10h) [assistència estatgiària a classe]

- secretari de sessió : San Emeterio

- control oral : lectura, introducció, idea principal i organització del text (Trilha)

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : explicació de detall

-- distribuir §§ a analitzar + a exposar (després de lectuar del prof) : intro, Alguer fet (Chenel)

-- doc. mapa Països Catalans

Dijous 28 setembre 2006 (11h)

- secretari de sessió : Chenel

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : explicació de detall

-- explicacions orals dels alumnes per §

-- quadre dades principals dels Països Catalans : regió, capital, població, estatut llengua

a completar a mesura a la pissarra : Alguer, Andorra

Dilluns 2 octubre 2006 (12h)

- secretari de sessió :

- correcció control -> pel dll 9/10 llista de correccions

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : -> control escrit dmt 10/10

Dimarts 3 octubre 2006 (13h)

- secretari de sessió :

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 :

-> pel dmt 3/10 : l'articulació d'idees, argumentar : llista connectors + proposta pla

-> pel dj 12/10 : escrit bac a casa (sujet 2006 : ) o (oral) lectura, intro i pla del text

Dijous 5 octubre 2006 (14h)

- secretari de sessió : Mayer

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : § Franja de Ponent

-> llegir pp. 207, 171, 190 / Pompeu Fabra i normalització

Dilluns 9 octubre 2006 (15h)

- secretari de sessió : Fandino

- verificar llista de correccions

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 :

Dimarts 10 octubre 2006 (16h) absent malaltia -> control dmt 17/10

Dijous 12 octubre 2006 (16h)

- secretari de sessió : Lagarde

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : introducció --> pel dj 19/10 llegir intro

Dilluns 16 octubre 2006 (17h)

- secretari de sessió : Trilha

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : conclusió

- text començar sujet bac

Dimarts 17 octubre 2006 (18h) control escrit

- text La llengua catalana en l'actualitat : Redacteu una presentació comentada del document, seguint un pla ordenat i sense oblidar la introducció, ni la conclusió

Dijous 19 octubre 2006 (19h)

- secretari de sessió : Verdaguer

- recollir treballs bac escrits a casa

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : lectura cap. 1

+ pla detallat ; obrir fitxes de lectura --> pel dj 9/11 qüestionari / intro

Dilluns 23 octubre 2006 (20h)

- secretari de sessió : San Emeterio

- text nou Drac en perill

Dimarts 24 octubre 2006 (21h)

- secretari de sessió : Trilhà

- text Drac en perill

Dilluns 6 novembre 2006 (22h)

- secretari de sessió : Verdaguer

- text nou Drac en perill

Dimarts 7 novembre 2006 (23h)

- secretari de sessió : Rubio

- esmentar els 347 anys del Tractat del Pirineu + cronologia Història

- text nou Drac en perill

Dijous 9 novembre 2006 (24h)

- secretari de sessió : Chenel

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : lectura cap. 1 --> pel dj 16/11 pla detallat

+ pla detallat ; obrir fitxes de lectura --> pel dj 9/11 qüestionari / intro

- text Drac en perill

Dilluns 13 novembre 2006 (25h)

- secretari de sessió : Fandino

- control oral sus Drac en perill : --> pel dll 20/11 control escrit curt Drac en perill

- nou text a començar : La submissió, Quim Monzó

Dimarts 14 novembre 2006 (26h)

- secretari de sessió :

- oral de control sus Drac en perill --> pel dll 20/11 control escrit curt Drac en perill

- text La submissió, Quim Monzó

Dijous 16 novembre 2006 (27h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : lectura cap. 2 --> pel dj 23/11 resum escrit

+ pla detallat ; obrir fitxes de lectura --> pel dj 9/11 qüestionari / intro

Dilluns 20 novembre 2006 (28h) control escrit curt

1. Redacta una introducció al comentari del text El drac en perill

2. Traducció : darrer §

- tornar control --> fer llista de correccions pel dmt 28/11

Dimarts 21 novembre 2006 (29h)

- secretari de sessió :

- oral de control sus Drac en perill

- text La submissió, Quim Monzó

Dijous 23 novembre 2006 (30h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : lectura cap. 3 --> pel dj 30/11 trobar 13 qüestions

+ recollir resums cap. 2 ; verif. fitxes de lectura --> pel dj 9/11 qüestionari / intro

Dilluns 27 novembre 2006 (h) visita Fr. Angulo, Lluc Bonet

Dimarts 28 novembre 2006 (31h)

- secretari de sessió :

- text La submissió, Quim Monzó

Dijous 3O novembre 2006 (32h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : lectura cap. 3 --> pel dj 30/11 trobar 13 qüestions

+ recollir resums cap. 2 ; verif. fitxes de lectura --> pel dj 9/11 qüestionari / intro

Dilluns 4 desembre 2006 (33h) -> visita de Fr. Angulo

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

- lectura

- comprensió global

- elaboració de la introducció --> pel dmt 5/12 saber intro oral + proposta pla

Dimarts 5 desembre 2006 (34h)

- secretari de sessió : Trilhà

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

Dijous 7 desembre 2006 (35h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : acabar lectura cap. 3 + qüestions

+ verif. fitxes de lectura + lectura cap. 4 --> pel dj 14/12 pla detallat

Dilluns 11 desembre 2006 (36h)

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

Dimarts 12 desembre 2006 (37h)

- secretari de sessió : Fandino

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

Dijous 14 desembre 2006 (38h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch :

+ verif. fitxes de lectura + lectura cap. 4 --> pel dj 14/12 pla detallat

Dilluns 18 desembre 2006 (h) Dia de les llengües al liceu (banalitzat)

Dimarts 19 desembre 2006 (39h)

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

Dijous 21 desembre 2006 (40h)

- secretari de sessió :

- espertinar + recepta del pastís de xicolata Pastís de xicolata

75 g de mantega, 75 g de farina, 125 g de sucre, 3 ous, 250 g de xicolata, 1/2 veire d'aigua, 1 veire de llet, 1 paquet de sucre vainillat.

- Fer fondre a foc suau 125 g de xicolata amb el veire de llet.

- Afegir la farina, el sucre, el sucre vainillat i la mantega.

- Treure del foc.

- Afegir els rovells d'ou (a fora del foc) i les clares pujades en neu ferma i salada.

- Posar al forn durant 25 mn (termostat 5).

- Treure del motllo calent i cobrir amb el glaçatge : 125 g de xicolata fosa amb 1/2 veire d'aigua.

dilluns 8 gener 2007 (41h)

- secretari : Mayer

- Bon any : desigs, resolucions --> verbs : voler, desitjar, intentar, preveure

- Escriure les prediccions per 2007 ; fes de vident, d'endeví sobre els temes següents :

--> clima, economia, política, liceu, vida sentimental, esport

--> ús del futur i del condicional

--> pel dll 15/1 tornar les prediccions (per publicar al web)

Dimarts 9 gener 2007 (42h)

- secretari de sessió : Fandino

- tancar text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220 --> pel dmt 16/1 control oral

Dijous 11 gener 2007 (43h) orientació SCUIO

- secretari de sessió :

- donar treball a casa a Mayer i Chenel --> pel dj 18/1 tornar els treballs escrits

- donar informacions sobre Calders

dilluns 15 gener 2007 (44h)

- recollir prediccions 2007

- resultat de l'enquesta sobre les llengües al liceu

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : lectura

Dimarts 16 gener 2007 (45h)

- secretari de sessió :

- control oral Pb de l'Índia :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : escolta, comprensió global, introducció

Dijous 18 gener 2007 (h) absent Montpeller

dilluns 15 gener 2007 (44h)

- recollir prediccions 2007

- resultat de l'enquesta sobre les llengües al liceu

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : lectura

Dimarts 16 gener 2007 (45h)

- secretari de sessió :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : escolta, comprensió global, introducció

Dijous 18 gener 2007 (h) absent Montpeller

dilluns 22 gener 2007 (46h)

- secretari de sessió : Mayer

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : anàlisi de detall 1a estrofa

Dimarts 23 gener 2007 (47h)

- secretari de sessió :

- control oral Pb de l'Índia :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : escolta, comprensió global, introducció

+ qüestionari per anàlisi del document (pel dll 29/1)

Dijous 25 gener 2007 (48h)

- secretari de sessió : Trilhà

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : manquen meitat llibres --> pel dj 1/2 pla detallat escrit

=> Els mestres educats, Joan-Pau Giné : estrofa 2 cap. 4

dilluns 29 gener 2007 (49h)

- secretari de sessió :

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné :

Dimarts 30 gener 2007 (50h)

- secretari de sessió :

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné :

Dijous 1 febrer 2007 (51h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanch : començat cap. 5

dilluns 5 febrer 2007 (52h)

- secretari de sessió :

- tornar els escrits --> pel dll 26/2 treball escrit Feblesa de caràcter

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné :

***

Treball escrit text Feblesa de caràcter, Pere Calders

COMPRENSIÓ

1. Qui són els protagonistes del relat ? Què hi ha de sorprenent en llur actitud ?

2. Mostreu quin és el pla detallat del text.

3. D'on penseu que prové l'humor del text ? Justifiqueu.

4. Traduïu des de : "Un dia, trobant-me..." fins a "Raó de més".

EXPRESSIÓ

5. Quin missatge penseu que vol fer passar l'autor sobre la moralitat ?

6. Penseu que la societat pot ser hipòcrita ? Quina actitud teniu davant d'això ? Justifiqueu amb exemples.

Dimarts 6 febrer 2007 (53h)

- secretari de sessió :

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné :

dilluns 26 febrer 2007 (54h)

- secretari de sessió : Rubio

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné : tancar el text

dijous 1 març 2007 (55h)

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné : conclusió

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura, comprensió, introducció

dilluns 5 març 2007 (56h) Inspecció Francesca + avaluació EPS

dimarts 6 març 2007 (56h)

- secretari de sessió : --> pel dll 19/3 pla detallat coment Mestres educats

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura, comprensió global ; explicació detallada

dijous 8 març 2007 (h) Bac blanc

dilluns 12 març 2007 (h) Bac blanc

--> bac blanc oral durant les hores de la setmana del 26 al 29 de maç

Dimarts 13 març 2007 (57h)

- secretari de sessió : Lagarde

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : introducció ; explicació detallada del 1er §

--> pel dll 19/3 : pla del text

dijous 15 març 2007 (58h)

- secretari de sessió : Chenel

- lectura obra completa Tirant lo Blanc :

--> principis i criteris de comentari per al bac

--> lectura cap. VI : "Desafiament del rei d'Egipte" (p. 85)

dilluns 19 març 2007 (59h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : pla del text ; explicació detallada ; conclusió

dimarts 20 març 2007 (60h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : traducció ; conclusió

dijous 22 març 2007 (61h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : acabar lectura cap. VI : "Desafiament del rei d'Egipte" (p. 85)

-> pel dj 29 llegir cap. Vii "L gran batalla" (p. 92-100)

--> pel dll 16/3 : llegir cap. Viii - iX (p. 102-122)

dilluns 26 març 2007 (62h)

- oral bac blanc (2 alumnes)

+ escrit balnc (x 2 alumnes) : La salut de l'avi, Ferran Torrent (bac LV1, 1996)

dimarts 27 març 2007 (63h)

- oral bac blanc

+ escrit balnc (x 2 alumnes) : La salut de l'avi, Ferran Torrent (bac LV1, 1996)

dilluns 16 abril 2007 (h) consulta a Montpeller

dimarts 17 abril 2007 (64h)

- secretari de sessió : Rubio

- text La submissió, Quim Monzó : síntesi i colclusió

dijous 19 abril 2007 (65h)

- secretari de sessió : Fandino

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : reprès cap. IX "El somni de Plaerdemavida" fins p 116

acabar lectura cap. VI : "Desafiament del rei d'Egipte" (p. 85)

-> pel dj 29 llegir cap. Vii "L gran batalla" (p. 92-100)

--> pel dll 16/4 : llegir cap. Viii - iX (p. 102-122)

dilluns 23 abril 2007 (66h)

- secretari de sessió :

- document Generalitat de Catalunya sobre Sant Jordi

dimarts 24 abril 2007 (h) concurs a París

dijous 26 abril 2007 (67h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : acabar lectura cap. Viii "Celebració de la victòria"

+ comentat

+ començat represa (en veu alta) del cap. iX "El somni de Plaerdemavida" -> acabar a casa

dilluns 30 abril 2007 (68h)

- secretari de sessió : -> control dll 7/5

- documents Generalitat de Catalunya sobre Sant Jordi + símbols de Catalunya + Sant Jordi triomfant

dijous 3 maig 2007 (70h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : lectura cap. X "La lluita de les naus" + qüestionari

-> llegir cap. Xi "La treva" pel 10/5 ; fer pla detallat

dilluns 7 maig 2007 (71h) control

- documents sobre Sant Jordi : Redacteu una presentació comentada dels documents, seguint un pla ordenat i sense oblidar la introducció, ni la conclusió.

dijous 10 maig 2007 (72h)

- secretari de sessió :

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : cap. X "La lluita de les naus" + cap. Xi "La treva"

--> respostes qüestionari + resposta pla detallat

--> lectura cap. Xii "Els amors secrets" -> pel dj 17 pla detallat + llegir cap. Xiii

-> llegir cap. Xi "La treva" pel 10/5 ; fer pla detallat

dilluns 14 maig 2007 (73h)

- text Els Segadors : intro, escolta comprensió

dimarts 15 maig 2007 (74h)

- text Els Segadors : comentari i conclusió

dilluns 21 maig 2007 (75h)

- text Els Segadors : conclusió + comparació amb doc. canēó llarga Segadors

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : lectura i comentari cap. Xii "Els amors secrets"

dimarts 22 maig 2007 (76h)

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : lectura i comentari cap. Xii "Els amors secrets"

dijous 24 maig 2007 (77h)

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : lectura i comentari cap. Xii "Els amors secrets"

dimarts 29 maig 2007 (78h)

- lectura obra completa Tirant lo Blanc : tancar el llibre + consells de presentació

dijous 31 juny 2007 (79h)

- llistes de textos per als bac + darreres revisions

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Notes per al comentari i presentació del text Els mestres educats, de Joan Pau Giné :

Esquema de presentació comentada

(a desenvolupar i completar amb la seua pròpia anàlisi i comprensió del text ; cal il·lustrar els propòsits del comentari amb els elements del document)

Aqueixa canēó de Joan-Pau Giné, cantant català del Rosselló (Catalunya Nord, Bages), fa una crítica de la figura del mestre-model de l'escola francesa de la III República i fins ben entrat el segle XX. (N'existeixen encara avui ?...) Des de la seua posició de mestre de la generació del Maig 68, mostra en aquest retrat el rol alienador d'aquesta gent i de la forma d'ensenyament que han difòs. Els temes evocats per Giné se poden reagrupar en tres punts : alienació del poble respecte a la llengua i a la identitat catalana, crítica pedagògica (negació de l'expressió i de la creativitats dels alumnes...) i denúncia d'un model de societat conservador i rígid. Joan-Pau Giné utilitza a les seues cançons la mateixa llengua, amb totes les imperfeccions i també la riquesa, que els mestres han perseguit durant anys i que (re)viu a través de la (Nova) canēó popular.

Pel que fa a la llengua reprimida a l'escola, els mestres aplicaven diferents tècniques : burlar-se i riure's dels que parlaven tot menyspreant i ridiculitzant el català, l'autoritarisme encara que això impliqui un traume pels infants i per la gent reduïda al silenci perquè no en sabia pas de parlar francès, i el càstig amb l'encoratjament de la delació entre la mainada que havia de desfer-se, al curs de la jornada, d'un senyal infamant que indicava que havia parlat en català.

De la mateixa manera, els mestres imposen un ensenyament d'història que esborra la realitat catalana i forja, a base de discursos oficials, una realitat "nacional" francesa. Referència al famós "Nos ancêtres les Gaulois" ensenyat a les poblacions de l'imperi colonial francès i que s'ha aplicat també als petits catalans. O també a posar en relació amb la més recent polèmica sobre la intenció francesa d'incloure en una llei l'obligatorietat d'ensenyar "els elements positius de la colonització" en els cursos d'història. Això és encara reforçat pel militarisme i l'adoctrinament propagandístic de les escoles a començament del segle XX (revengisme, nacionalisme dels anys 1910).

Pel tema del límit a l'expressió i a la creativitat dels nins i de les nines, Giné mostra com aquests mestres no inovaven pas mai, i que eren totalment sotmesos a llurs superiors jeràrquics. I aquest comportament arriba a ser semblant a una veritable religió que no permet cap dubte ni cap discussió i manté un sentiment de superioritat als qui detenen la "veritat". Una enorme paradoxa per una escola laica que va lluitar ferotjament contra la religió i l'esperit dogmàtic. La nocivitat pedagògica apareix amb la denúncia del caràcter artificial i superficial del treball d'aquests mestres. A més són persones poc engrescadores pels alumnes, són tristos i tancats a la poesia.

En fi, Giné també critica el model de societat que aqueixa escola defèn i pretèn inculcar als joves : una societat basada en el conservatisme polític i social, i també del sistema escolar ell mateix i dels mestres que el fan funcionar. Aqueixa gent té objectius i principis rígids i estrets : respecte de l'horari, obediència, ambició limitada i no gaire exaltant, respecte i integració a les classes dominants.

Els dos versos de conclusió, mitjançant una imatge clara i simple, gal·licisme propis als rossellonès víctima dels mestres inclòs, concentren amb molta expressivitat el conjunt de totes les crítiques cantades per Giné.

****

Tirant lo Blanc

Capítol X, "La lluita de les naus"

- 123

a) Què porten amb ells els moros que venen a fer la guerra contra els cristians ?

b) Per què porten diners ?

c) A qui lloguen els vaixells ?

d) Quants vaixells tenen ?

- 124

e) Per què el mariner -Galanēó- avisa Tirant que una batalla naval és més difícil que un combat terrestre ?

f) Quin consell li dóna ?

- 125

g) Què ha passat al castell de Mlaveí ?

h) Què diu que en pensa Tirant ?

i) A quin detall Tirant reconeix els bons cavallers ?

- 126

j) Què li aconsella el mariner abans de marxar amb les galeres ?

- 127

k) Per què són contents els turcs quan venen les naus cristianes ?

l) A quin moment surten del port ?

- 128

m) Què fan les embarcacions ?

n) Què decideixen ?

o) A què coneixen la nau del Gran Caramany ?

p) A quin moment Tirant l'ataca ?

- 129

q) Per què no s'enfonsen els cossos dels morts ?

r) Per què els cristians lliguen les naus entre elles ?

- 130

s) Quina nau en dificultat l'Hipòlit ajuda ?

t) Quantes batalles fa Tirant ?

u) Què fan quan veuen la batalla perduda ?

- 132

v) On s'amaga el Gran Caramany ?

w) Com el tracta Tirant quan puja ?

- 133

x) Com acullen la victòria de Tirant a la cort imperial ?

- 134

y) Com l'aclamen Tirant quan arriba al port ?

z) Què demana al Gran Caramany davant l'emperador ?

a.a) Ho fa ? Com reacciona Tirant ?

- 135

a.b) Què fan d'ell ?

a.c) De què se preocupa l'emperador i què recomana a Tirant ?

****

Tirant lo Blanc

Capítol X, "La lluita de les naus"

- 123

a) Porten les donzelles i molts diners (300.000 ducats).

b) Per pagar els vaixells que lloguen.

c) Els lloguen als genovesos.

d) Els moros, 23 naus, 4 baleneres i 4 sageties ; els cristians, 12 naus i 3 galeres.

e) Perquè no hi ha pas lloc on fugir.

f) D'alleugerir al màxim les naus per ser més ràpid.

g) El marquè de Pròxita ha sortit contra els turcs i s'ha fet matar amb 180 homes.

h) És enrabiat ; diu que cal ser hàbil i enginyós, més que fort i ric.

i) Als esperons que són ben preparats.

j) De fer seguir el Gran Caramany per dues galeres.

k) Perquè pensen que són poques i que guanyaran fàcilment.

l) De nit.

m) Posen un llum a la popa perquè els moros pensin que són molt nombrosos (74 llums).

n) Fugir.

o) A la galera que la segueix.

p) De dia.

q) Perquè hi ha massa coses gitades al mar (llances, escuts, fletxes...).

r) Perquè no siguin separades pels enemics.

s) La del senyor Pantanalea.

t) En fa 27.

u) Llancen les dones a la mar lligades amb les caixes de joies.

v) S'amaga a baix del vaixell, a la cambra de la seua filla.

w) Li féu honor perquè és molt humà.

x) Amb alegria ; toquen les campanes, fan fogueres.

y) L'aclamen com un déu.

z) Li demana que s'agenolli i que li besi la mà.

a.a) No i Tirant li dóna una clatellada perquè ho faci per força.

a.b) Els tanquen dins gàbies de ferro.

a.c) De l'estat de Tirant ; li recomana repòs i que vegi un metge. El visita cada dia.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tirant lo Blanc

Capítol Xi, "La treva"

- 136-137

Convalescència de Tirant i ambaixada dels musulmans amb una proposta de treva, de casament amb la princesa i d'aliança amb els cristians. L'emperador accepta una treva de 3 mesos.

- 138-139

Plaerdemavida reclama Hipòlit (després de la festa en honor de les victòries del Tirant).Tirant arriba a entrar a la cambra de Carmesina i juguen a besar-se i a tocar-se (les donzelles vigilen que no vagin pas massa lluny).

- 140

L'emperadriu entra a l'improvista ; Tirant s'amaga sota una coberta i Carmesina s'hi asseu a sobre, i l'emperadriu a costat seu. Després quan intenta sortir discretament, arriba l'emperador i el tornen a amagar sota matalassos.

- 142-143

La princesa i Tirant se separen finalment, fent-se encara qualques petons i abraçades a la cambra. Tirant aconsegueix posar el peu a sota de la falda de Carmesina ; conserva i arbora aqueixa sabata que l'ha tocada.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

[3.3] Tornar a l'entrada

Tornar o Anar a altres quaderns de textos

Escrits

Documents

Quaderns

Liceu Ceret

Bilingüisme

Martí

Webs

Premsa

 

******

QUADERN de TEXTOS - 2006-2007

T° català (LV 2 o 3)

[3.3] Tornar a l'entrada

Tornar o Anar a altres quaderns de textos

Quadern de text consultable a : http/alabaylacferrer.free.fr

x 19 alumnes (4x T° ES1; 2x T°ES2 ; 10x T°L1; 1x T°S1; 2x T°STG )

(7 x opció ; 6x LV3 ; 6x LV2)

(3x bac escrit ; 16x bac oral)

Lectura d'obra completa : - Raquel, (T° LV x 17 + 1° bil x 15)

--> divendres T° LV

dijous 7 setembre 2006 (1h)

- fitxes per emplenar i verificar els horaris

Divendres 8 setembre 2006 (2h)

- secretari de sessió : Goulesque

- consells i principis de treball, material (oral) + qüestions orals eventuals

- començat text L'estaca, Llach : com abordar la prova del bac, introducció (principis i aplicació)

-> pel dmt 12/9 : llegir el text i proposar en dues frases la idea general

Dimarts 12 setembre 2006 (3h)

- secretaria de sessió : Saqué Alina

- text l'Estaca : control idea general, lectura, comentari

dijous 14 setembre 2006 (4h)

- secretaria de sessió : Sevilla

- oral de control : Coma Aurèlia

- text l'Estaca : lectura, comentari (estrofes 1 i 2) [-> el dmt 19/9 : control escrit ]

divendres 15 setembre 2006 (5h)

- secretari de sessió : Quilès

- oral de control : Quilès

- text l'Estaca : lectura, comentari (refrany estrofa 1) -> el dmt 26/9 : control escrit

dimarts 19 setembre 2006 (6h)

- secretaria de sessió :

- text l'Estaca : lectura, comentari

dijous 21 setembre 2006 (7h)

- secretaria de sessió :

- text l'Estaca : lectura, comentari, conclusió

divendres 22 setembre 2006 (8h)

- secretari de sessió :

- control oral :

- text l'Estaca : escolta, traducció

dimarts 26 setembre 2006 (9h) control escrit

- text l'Estaca : Redacteu una presentació comentada del document, seguint un pla ordenat i sense oblidar la introducció, ni la conclusió.

dijous 28 setembre 2006 (10h)

- secretaria de sessió : Gatounes

- text començar La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : lectura, introducció

divendres 29 setembre 2006 (11h)

- secretari de sessió :

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : comentari, explicació

dimarts 3 octubre 2006 (12h)

- secretaria de sessió : Parayre

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : comentari, explicació --> Cat. Nord

dijous 5 octubre 2006 (13h)

- secretaria de sessió : Fernandes

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : lectura, comentari, explicació

§ Illes Balears

divendres 6 octubre 2006 (14h)

- secretari de sessió : Come

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : comentari, explicació

§ País valencià

--> pel dv 29/9 preparar esborrany pla

dimarts 10 octubre 2006 ( ) absent malaltia

dijous 12 octubre 2006 (15h)

- secretaria de sessió : Requena

- correcció controls --> pel dj 19 llista de correccions

- recollir deures bac escrit

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : lectura, comentari, explicació

§ --> control escrit dmt 24/10

divendres 13 octubre 2006 (16h)

- secretari de sessió :

- recollir deures bac escrit

- text La llengua catalana en l'actualitat, de Xat 3 pàg. 225 : conclusió, traducció

dimarts 17 octubre 2006 (17h)

- secretaria de sessió : Perez

- text començar sujet bac : El drac en perill, Quim Monzó

dijous 19 octubre 2006 (18h)

- secretaria de sessió : Cardona

- verificar correcció controls --> pel dj 19 llista de correccions

- text El drac en perill, Quim Monzó

divendres 20 octubre 2006 (19h)

- secretaria de sessió : Lavalls

- text El drac en perill, Quim Monzó

dimarts 24 octubre 2006 (20h) control escrit

- text La llengua catalana en l'actualitat : Redacteu una presentació comentada del document, seguint un pla ordenat i sense oblidar la introducció, ni la conclusió

dimarts 7 novembre 2006 (h) reunió profs (pas curs)

dijous 9 novembre 2006 (21h)

- secretari de sessió : Madern

- text El drac en perill, Quim Monzó

divendres 10 novembre 2006 (22h)

- secretaria de sessió : Fernandès

- text El drac en perill, Quim Monzó

dimarts 14 novembre 2006 (23h)

- secretaria de sessió : Quilès

- text El drac en perill, Quim Monzó : conclusió --> pel dv 17/11 treballar la traducció oral

- nou text començat : La submissió, Quim Monzó

dijous 16 novembre 2006 (24h)

- secretari de sessió :

- nou text a començar : La submissió, Quim Monzó

divendres 17 novembre 2006 (25h)

- secretaria de sessió : Goulesque

- text El drac en perill, Quim Monzó : verificar traducció

dimarts 21 novembre 2006 (26h)

- secretaria de sessió : Goulesque

- tornar el controls

- text La submissió, Quim Monzó

dijous 23 novembre 2006 (27h)

- secretari de sessió :

- text : La submissió, Quim Monzó

divendres 24 novembre 2006 (28h)

- secretari de sessió :

- text : La submissió, Quim Monzó

dimarts 28 novembre 2006 (29h)

- secretaria de sessió : Requena

- tornar el controls

- tancar text La submissió, Quim Monzó

dijous 30 novembre 2006 (30h)

- secretari de sessió : Bertho

- conclusió text La submissió, Quim Monzó

divendres 1 desembre 2006 (31h)

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

dimarts 5 desembre 2006 (h) tots absnts bac blanc filo

dijous 7 desembre 2006 (32h)

- secretari de sessió : Perez

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

divendres 1 desembre 2006 (33h)

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

dimarts 12 desembre 2006 (34h)

- secretari de sessió : Gatounes

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

dijous 14 desembre 2006 (h) pas curs bac blanc hist-geo

divendres 15 desembre 2006 (35h) en autodisciplina (visita a classe de Francesca Angulo)

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó

fitxa d'introducció + lectura del 1er capítol : preparar presentació oral dels elements d'exposició

dimarts 19 desembre 2006 (36h)

- secretari de sessió :

- text El problema de l'Índia, Pere Calders p 220

dijous 21 desembre 2006 (37h)

- secretari de sessió :

- espertinar + recepta del pastís de xicolata Pastís de xicolata

75 g de mantega, 75 g de farina, 125 g de sucre, 3 ous, 250 g de xicolata, 1/2 veire d'aigua, 1 veire de llet, 1 paquet de sucre vainillat.

- Fer fondre a foc suau 125 g de xicolata amb el veire de llet.

- Afegir la farina, el sucre, el sucre vainillat i la mantega.

- Treure del foc.

- Afegir els rovells d'ou (a fora del foc) i les clares pujades en neu ferma i salada.

- Posar al forn durant 25 mn (termostat 5).

- Treure del motllo calent i cobrir amb el glaçatge : 125 g de xicolata fosa amb 1/2 veire d'aigua.

divendres 22 desembre 2006 (h) curs banalitzat pel dinar de Nadal

dimarts 9 gener 2007 (38h)

- secretari : Dessiaume

- Bon any : desigs, resolucions --> verbs : voler, desitjar, intentar, preveure + ús del futur i del condicional- - Escriure les prediccions per 2007 ; fes de vident, d'endeví sobre els temes següents :

--> clima, economia, política, liceu, vida sentimental, esport

--> pel dmt 16/1 tornar resolucions + prediccions 2007

dijous 11 gener 2007 (39h)

- secretari de sessió :

- orientació intervenció SCUIO

dimarts 16 gener 2007 (40h)

- secretari :

- oral El problema de l'Índia : Perez

dijous 18 gener 2007 (h) concurs a Montpeller

divendres 19 gener 2007 (41h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó --> pel dv 12/1/07 llegir cap. 25 oct a 5 nov.

repassar oralment fitxa intro + expo dels elements del 1er cap.

--> pel dmt 16/1 tornar les prediccions (per publicar)

dimarts 23 gener 2007 (42h)

- secretari :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : escolta, comprensió global, introducció

dijous 25 gener 2007 (43h)

- secretari de sessió :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : anàlisi de detall de les estrofes + lectura

divendres 26 gener 2007 (44h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : repàs dels cap. 25 oct a 5 nov.

dimarts 30 gener 2007 (45h)

- secretari :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : anàlisi de detall de les estrofes + lectura

dijous 1 febrer 2007 (48h)

- secretari de sessió :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : anàlisi de detall de les estrofes + lectura

divendres 26 gener 2007 (49h) curs anul·lat (fòrum dels 3°)

dimarts 6 febrer 2007 (50h)

- secretari :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : anàlisi de detall de les estrofes + lectura

dijous 8 febrer 2007 (51h)

- secretari de sessió :

- text Els mestres educats, Joan-Pau Giné : tancar l'anàlisi i pla --> pel dmt 27/2 interro oral sobre els darrers textos

divendres 9 febrer 2007 (52h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó :

dimarts 27 febrer 2007 (54h)

- secretari de sessió :

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné : tancar el text

dijous 1 març 2007 (55h)

- secretari de sessió :

- Els mestres educats, Joan-Pau Giné : conclusió

divendres 2 març 2007 (56h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "11 novembre" (p. 20-21)

dimarts 6 març 2007 (57h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura, comprensió, introducció

dijous 8 març 2007 (h) bac blanc

divendres 9 març 2007 (h) bac blanc

dimarts 13 març 2007 (h) bac blanc

dijous 15 març 2007 (58h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura, comprensió, introducció

divendres 16 març 2007 (59h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "21 novembre" a "11 desembre" amb qüestionari

-> pel dv 16/3 completar tot el qüestionari

dimarts 20 març 2007 (60h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura, comprensió, introducció

dijous 22 març 2007 (61h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : lectura en veu alta, anàlisi, comprensió

divendres 23 març 2007 (62h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "21 novembre" a "11 desembre" amb qüestionari

--> tornar una correcció sintètica del qüestionari

--> lectura i comentari cap. "13 desembre", "18 desembre"

-> pel dv 23/3 qüestionari cap. següents

dimarts 27 març 2007 (66h) --> 9h-1h

- oral bac blanc

+ escrit blanc (x 2 alumnes) : La salut de l'avi, Ferran Torrent (bac LV1, 1996)

dijous 29 març 2007 (67h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : anàlisi, pla del comentari

divendres 30 març 2007 (68h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "13 desembre" llegit + comprensió oral

dimarts 17 abril 2007 (69h)

- secretari de sessió :

- text No emprenyeu el comissari, Ferran Torrent : conclusió + traducció

dijous 19 abril 2007 (70h)

- secretari de sessió :

- document Generalitat de Catalunya sobre Sant Jordi i Ramon Llull : descripció i comprensió

divendres 20 abril 2007 (71h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "18 desembre" llegit + comprensió oral

+ cap. "21 des." a "4 gener" : amb qüestionari --> pel dv 27/4 completar qüestionari

divendres 27 abril 2007 (74h)

- secretari de sessió :

- lectura d'obra completa Raquel, Isabel-Clara Simó : cap. "18 desembre" llegit + comprensió oral

+ cap. "21 des." a "4 gener" : donar respostes del qüestionari

+ cap. "9 gener" llegir + comprensió oral

+ cap. "10 gener" a "1O febrer" : amb questionari --> pel dv 4/5 completar qüestionari

dijous 26 abril 2007 (75h)

- fer una introducció + intro i començ del doc. Generalitat de Catalunya sobre Sant Jordi i Ramon Llull

dijous 3 maig 2007 (76h)

- secretari de sessió :

- tancar doc. Generalitat --> control 7/5

divendres 4 maig 2007 (77h) absent

dijous 10 maig 2007 (77h) control

- text Segadors

divendres 11 maig 2007 (78h) control

- oral : Redacteu un comentari ordenat del document, justificant les idees i sense descuidar d'escriure una introducció ni una conclusió.

- escrit :

1) Presenteu les informacions del document seguint una classificació en 2 punts :

- elements relatius a la festa tradicional i al sant ;

- elements relatius a la celebració cntemporània.

2) Per què aqueixa festa és més aviat simpàtica ?

3) Traduir l'última frase.

dimarts 15 maig 2007 (79h)

- text Segadors

divendres 18 maig 2007 (80h) absent (pana cotxe)

dimarts 22 maig 2007 (80h)

- text extracte de Raquel, Isabel-Clara Simó : "La mare" (+ sujet de bac pels L 'escrit')

dijous 24 maig 2007 (81h)

- text extracte de Raquel, Isabel-Clara Simó : "La mare" (+ sujet de bac pels L 'escrit')

divendres 25 maig 2007 (82h)

- text extracte de Raquel, Isabel-Clara Simó : "La mare" (+ sujet de bac pels L 'escrit')

- consells per la prova d'oral del bac

dimarts 29 maig 2007 (83h)

- tancar text Raquel

dijous 31 maig 2007 (84h)

- revisions textos bac

- llista de textos per al bac

divendres 1 juny 2007 (85h)

- revisions textos bac

mitjana 1

mitjana 2

mitjana 3

m any

Llúcia

13,00

13,00

13,2

13,1

Marion

12,00

11,50

12,0

11,8

Marina

12,75

14,25

15,0

14,0

Aurèlia

12,75

13,00

13,0

12,9

Manuela

13,67

12,00

13,8

13,1

Fanny

13,33

10,00

11,5

11,6

Anaís

14,67

14,00

13,7

14,1

Elodia

11,63

11,00

12,0

11,5

Matilda

12,67

10,00

11,7

11,4

Sebastià

10,00

8,00

abs

9,0

Vicens

9,50

9,50

abs

9,5

Vicens

9,00

7,00

abs

8,0

Llúcia

12,33

10,50

11,0

11,3

Joel

10,90

11,75

12,2

11,6

Coràlia

10,13

10,50

12,0

10,9

Alina

15,50

12,00

14,0

13,8

Míriam

12,83

13,33

12,7

12,9

12,16

11,06

12,7

11,8

***********

[3.3] Tornar a l'entrada

Tornar o Anar a altres quaderns de textos

Escrits

Documents

Quaderns

Liceu Ceret

Bilingüisme

Martí

Webs

Premsa